13:26 | جمعه 21 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاون گردشگری

سفر ارزان!
پایگاه خبری راد: «سفر ارزان»، طرحی است که به تازگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره آن کلیاتی را اعلام کرده اما هنوز سازوکار اجرایی آن را مشخص و عمومی نکرده است. با این‌حال انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران که یک طرف قضیه این طرح است، اعلام کرد: شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها باید پای کار باشند تا بتوان این طرح را به نتیجه رساند.
منتفی شدن نرخ ارزی برای هتل ها!
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری با تاکید بر این‌که نرخ هتل‌ها در ایران آزاد نشده است، گفت: قوانین نرخ‌گذاری هتل‌ها در ایران نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است و تعرفه‌ها همچنان بر مبنای «ریال» خواهد بود.
سفر ایرانی ها به کشورهای خارج!
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری کشور از سفر ۴ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۵۰۹ ایرانی به خارج از کشور در هفت ماه نخست امسال خبر داد. مقصد سفر بیشتر ایرانی‌ها کشورهای زیارتی، ترانزیتی و ارزان بوده است.
مخالفت سازمان میراث فرهنگی با حذف پروازهای چارتری
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از پیگیری این سازمان برای کاهش قیمت بلیط هواپیما و برگشت پروازهای چارتری به سیستم خبر داد.
کیش برای یک روز ۵۰ درصد تخفیف خورد
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از تخفیف ویژه ۵۰ درصدی امکانات گردشگری جزیره در روز کیش خبر داد.
هتل‌های ایران به خارجی‌ها "یارانه" می‌دهند!
پایگاه خبری راد: رییس جامعه هتلداران ایران معتقد است: با این نوسانات ارز هتل‌های ایران "مفت‌فروشی" می‌کنند و عملا به خارجی‌ها "یارانه" می‌دهند.
فرودگاه مادر ایران محل تردد چه کسانی شده است؟
پایگاه خبری راد: چالش گرانی بلیت سفرهای هوایی همچنان حل نشده است، هواپیماها در مسیرهای خارجی با کمترین مسافر می‌پرند و پروازهای شرکت‌های ایرانی پی در پی کنسل می‌شوند، فرودگاه ما در ایران نیز این روزها بیشتر از آن‌که شاهد آمد و شد گردشگران باشد به محل تردد دانشجویان، ایرانیان مقیم خارج از کشور، تجار و بیماران تبدیل شده است.
دستور رییس‌جمهور برای کنترل قیمت بلیت هواپیما چه شد؟
پایگاه خبری راد: دو هفته از اعلام دستور رییس‌جمهور برای کنترل قیمت بلیت هواپیما می‌گذرد، اما طبق آنچه معاون گردشگری می‌گوید، به نظر می‌رسد تنها گام رو به جلو، تعیین سقف قیمت برای نرخ‌های رها شده‌ی شرکت‌های هواپیمایی بوده است که آن هم خیلی دقیق رعایت نمی‌شود.
خطایی که رسانه‌ها تکرار می‌کنند
پایگاه خبری راد: از سال گذشته که در برخی اظهارات غیررسمی ادعا شد سالیانه ۱۰ میلیون ایرانی به خارج از کشور سفر می‌کنند، رسانه‌ها، نمایندگان مجلس، مقامات کشور و حتی کارشناسان اقتصادی با استناد به این آمار که هیچ‌گاه جزییاتش مشخص نشد، نشانی‌های غلط و متناقضی می‌دهند که سرمایه‌گذاری‌ و برنامه‌ریزی‌ها را نه تنها در گردشگری، بلکه سیاست‌های کلان به بیراهه می‌کشاند.
اراده‌ای برای ارزان‌سازی قیمت بلیت هواپیما وجود دارد؟
پایگاه خبری راد: در حالی وزیر راه معتقد است، حفظ صنعت هوانوردی مهم‌تر از قیمت بلیت پروازها است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باور دارد افزایش قیمت‌ بلیت هواپیما به نفع صنعت حمل‌ونقل نیست، همان‌طور که کارشناسان گردشگری در دو هفته اخیر پس از افزایش قیمت‌ها درباره ریزش مسافران پروازی، کاهش فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در برخی مسیرهای داخلی و خارجی و حتی حذف مسیر ایران توسط ایرلاین‌های خارجی در آینده‌ای نزدیک، هشدار جدی داده‌اند.
آدرس غلط قاچاق در مناطق آزاد فرافکنی بعضی رسانه‌هاست
پایگاه خبری راد: مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: آدرس غلط قاچاق در مناطق آزاد فرافکنی بعضی رسانه‌هاست که ناآگاهانه حاشیه‌ای امن را برای متخلفین اصلی ایجاد می‌کنند.
شکایت‌های «ارز مسافرتی» را کجا ببریم؟
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری با تاکید بر این‌که موضوع «ارز مسافرتی» و پیگیری چالش‌های آن از دستور کار سازمان میراث فرهنگی خارج نشده است، گفت: مسافرانی که برای تهیه ارز با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند، می‌توانند آن را از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاع دهند.
قیمت بلیت هواپیما کنترل می‌شود/ سفر عراقی‌ها به ایران ۹۰ درصد بیشتر شد
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری از برنامه‌ریزی با مشارکت سازمان هواپیمایی کشور برای کنترل قیمت بلیت‌های سفرهای هوایی خبر داد.
ادامه تاخت و تاز شرکت‌های هواپیمایی؛ سرنوشت «سفر» در خطر است
پایگاه خبری راد: توقف پرداخت ارز دولتی به شرکت‌های هواپیمایی و هدایت آن‌ها به سامانه «نیما» که آخرین معاملات آن بر پایه ارز ۹۰۰۰ تومان بود، نرخ بلیت پروازها را با پیشتازی ایرلاین‌های خارجی به یک‌باره با افزایشی تا ۲۰۰ درصد روبه‌رو کرد، وضعیتی که هشدارهای جدی را از سوی فعالان گردشگری برای به مخاطره افتادن سرنوشت سفر ایرانی‌ها به دنبال داشته است.
رانت «ارز مسافرتی» را چه کسانی ایجاد کردند؟
پایگاه خبری راد: رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی که این روزها صنف‌اش به ایجاد «رانت ارزی» متهم شده، به عنوان یکی از مخالفان شیوه کنونی پرداخت ارز مسافرتی خواستار آن شد که دولت سریع‌تر تکلیف ارز مسافرتی را مشخص کند؛ ‌چون معتقد است، آن‌هایی که عامل این رانت و فساد بوده‌اند، مسافر و گردشگر واقعی نیستند.